poniedziałek, 5 czerwca 2017

Kotlety brokułowe


Dzisiaj przygotowałam dla Was przepis na kotlety warzywne z brokuła.
Dodaję do nich prócz brokuła także ziemniaki, doprawiam sporą ilością czosnku oraz solą i pieprzem, nic więcej - kilka prostych składników, a smak powala, naprawdę!
Bardzo proste, szybkie w przygotowaniu i bardzo smaczne.
Ostatnimi czasu to moje ulubione, więc podaję Wam przepis.

Składniki na kotlety brokułowe:
  • 4 ziemniaki
  • 1/2 brokuła (250 g)
  • 2 białka jaja
  • 4 łyżki bułki tartej
  • 4 ząbki czosnku
  • sól himalajska lub morska
  • pieprz czarny świeżo mielony
  • opcjonalnie szczypta chili
  • olej rzepakowy do smażenia

Jak przygotować kotlety brokułowe:
Ziemniaki obieramy i gotujemy do miękkości, odcedzamy i studzimy.
Brokuła dzielimy na różyczki i gotujemy na parze.
Wystudzone ziemniaki i brokuła rozgniatamy widelcem.
Dodajemy białka, bułkę tartą i przeciśnięty przez praskę czosnek.
Doprawiamy do smaku solą i pieprzem, ewentualnie szczyptą chili.
Z masy formujemy kotlety (można ewentualnie obtoczyć w bułce tartej, ale nie jest to konieczne) i smażymy na rozgrzanym oleju z obu stron na złoty kolor.
Smacznego!


12 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, jak miło czytać takie słowa!

      Usuń
  2. Aj, ale piękne!
    I można wykorzystać nadmiarowe białka...
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha, Kasiu miałam napisać o wykorzystaniu nadmiarowych białek, ale zapomniałam wspomnieć - dziękuję Ci bardzo za pomoc i komentarz.

      Usuń
  3. Super! Warzywne kotlety są ekstra opcją, żeby "przemycić" warzywa w diecie dziecka, które rękami i nogami broni się przed wszystkim co zdrowe :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja choć nigdy nie miałam problemu żeby moje dziecko jadło warzywa, to rozumiem rodziców, których dziec o stronią od warzyw i jak trzeba się nagimnastykować, żeby cokolwiek przemycić.

      Usuń
  4. Ile wychodzi kotletów z tych proporcji ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 10 dużych kotletów lub 12 nieco mniejszych :)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. To życzę smacznego!
      P.S. Daj znać jak wyszły ;)

      Usuń
    2. Mega pyszne :D Mój ulubieniec zdecydowanie:))

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...